Przez pierwszy semestr roku szkolnego grupa uczniów zainteresowanych chemią brała udział w dodatkowych zajęciach rozwijających. Celem ich było przede wszystkim rozbudzenie i rozwijanie pasji badawczych jak i kształtowanie umiejętności projektowania oraz wykonywania eksperymentów chemicznych.
W pracowni chemicznej mogli poczuć się prawdziwymi chemikami, gdy wyposażeni w fartuchy i rękawice, samodzielnie przeprowadzali oraz opisywali doświadczenia chemiczne.
Wykonywali eksperymenty przy użyciu naturalnych wskaźników pH – malowniczej czerwonej kapusty oraz kwiatów pelargonii.
Zagadnieniem były również kwaśne deszcze, podczas których przeprowadzili doświadczenia modelowe, pozwalające w przyśpieszonym tempie zaobserwować działanie kwaśnych deszczy na rośliny.
Badając rozpuszczalność amoniaku w wodzie wykonali efektowną demonstrację chemiczną „fontannę amoniakalną”.
Podczas zajęć młodzież zapisywała wzorami cząsteczki związków chemicznych, znanych z życia codziennego, jak i tworzyła ich modele.
Pracownia chemiczna w naszej szkole daje możliwość poznania wielu zagadnień chemicznych poprzez eksperyment. W drugim semestrze uczniowie nadal będą rozwijać swoje pasje badawcze poprzez łączenie nauki z zabawą.
Joanna Jagnow-Merchel