“Uczeń w sieci: Jak mądrze korzystać z Internetu?”
Od września do czerwca uczniowie klasy III b uczestniczyli w projekcie edukacyjnym zatytułowanym “Uczeń w sieci: Jak mądrze korzystać z Internetu?”. Program ten miał na celu zwiększenie świadomości dzieci na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu. W ramach projektu odbyło się osiem zajęć przeprowadzonych przez panią Justynę Bobrucką. Każda lekcja poświęcona była innemu aspektowi funkcjonowania w cyfrowym świecie.
Co mogę zrobić, gdy wszystko idzie źle?
Uczniowie nauczyli się, jak radzić sobie z emocjami i gdzie szukać pomocy. Dowiedzieli się, dlaczego emocje są ważne, o czym nas informują i czemu nie powinniśmy ich unikać?
Jak się uczyć koncentracji uwagi?
Dzieci poznały techniki pomagające w koncentracji i unikania rozpraszaczy.
Czy Internet może mnie śledzić?
Omówiono zagrożenia związane z prywatnością online i sposoby jej ochrony.
Czy w Internecie wszystko jest za darmo?
Uczniowie dowiedzieli się o mikropłatnościach i innych kosztach ukrytych w sieci.
Jak bezpiecznie korzystać z Internetu?
Dzieci dowiedziały się, że warto zadbać o to, aby osobiste informacje publikować uważnie i udostępniać tylko osobom, do których mamy zaufanie.
Jak korzystać ze zdjęć znalezionych w sieci?
Omówiono prawa autorskie i zasady korzystania z materiałów online.
Jak rozpoznać fałszywe treści w Internecie?
Uczniowie poznali sposoby na weryfikację informacji i rozpoznawanie dezinformacji.
Kiedy Internet jest niebezpieczny?
Dzieci dowiedziały się, jakie są plusy Internetu? Jakie zagrożenia wiążą się z korzystaniem z Internetu? Dlaczego wirtualny świat może być dla nas niebezpieczny?
Projekt “Uczeń w sieci: Jak mądrze korzystać z Internetu?” okazał się niezwykle wartościowy dla uczniów. Dzięki udziałowi w zajęciach dzieci zdobyły cenną wiedzę i umiejętności, które pomogą im bezpiecznie i świadomie poruszać się w cyfrowym świecie. Inicjatywa ta pokazała, jak ważna jest edukacja w zakresie korzystania z Internetu już od najmłodszych lat. Uczniowie otrzymali indeksy, w których odnotowywali istotne zagadnienia, a na koniec dyplomy za udział w projekcie.
Justyna Bobrucka